درمان آرتزوز و درد مفاصل و دیسک کمر

درمان قطعی آرتروز و پوکی استخوان

آرتروز چیست؟ برای درمان  آرتروز چه کنم

آرتروز بیماری است که موجب درد در قسمت‌هایی از بدن از جمله انگشتان، زانو، آرنج، باسن و گردن می‌شود. این بیماری در حقیقت در مفصل‌های بین استخوان‌ها خود را نشان می‌دهد. درد طاقت‌فرسای ناشی از آرتروز معمولا به‌دلیل وجود رشته‌های عصبی اطراف مفصل‌ها می‌باشد. اعصاب اطراف مفصل‌ها کمک می‌کنند تا مفصل‌های پیچیده مانند زانو به‌درستی کار کنند. بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز اغلب برای تسکین درد و علائم آرتروز به طب و درمان‌های گیاهی روی می‌آورند. دراین نوشته به بررسی علائم و راه های درمان درمان آرتزوز و درد مفاصل و دیسک کمر  می پردازیم

داروی پوکی استخوان کاژوا یک داروی فوق العاده موثر در این زمینه است که در ادامه به این دارو اشاره خواهیم کرد.

درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل

آرتزوز و درد مفاصل و دیسک کمر بیشتر در میان افراد میان‌سال اتفاق افتاده ولی تعداد اندکی نیز، در جوانی به آن دچار می‌شوند. برای تشخیص آرتروز زانو به پزشک مراجعه کرده و با معاینه جسمی، انجام آزمایش و تصویربرداری از مفاصل به آن پی ببرید. آرتروز به‌ آهستگی و با درد کم شروع شده و علائم دیگر آن شامل:

  1. درد در هنگام راه‌رفتن و فعالیت
  2. مشکل پیداکردن در انجام برخی فعالیت‌ها مثل بالارفتن از پله، توالت رفتن و بلند شدن از صندلی
  3. احساس خشکی در مفصل بعد از مدتی کم‌تحرکی
  4. کم‌شدن دامنه تحرکی مفاصل زانو
  5. تورم در ناحیه مفصل
  6. تغییر شکل مفصل در آرتروز زانو، پرانتزی شدن پاها

درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل

درمان خانگی آرتروز زانو

آیا درمان آرتزوز و درد مفاصل و دیسک کمر  در منزل امکان پذیر است؟
روش‌های مناسب برای درمان آرتروز در خانه کدام‌اند؟
آیا روش‌های خانگی درمان این بیماری برای همه بیماران مناسب هستند و بر درد آنها تأثیر می‌گذارند؟
درمان‌های خانگی آرتروز می‌توانند به عنوان بخشی از برنامه کلی درمان تجویز شده توسط پزشک، ارزش امتحان کردن را داشته باشند.
در این مطلب با رامتن همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره روش‌های درمان آرتروز در منزل را به دست آورید و همچنین در انتها با تأثیر رژیم غذایی مناسب بر این بیماری و مواد غذایی که توصیه می‌شود مصرف کنید، آشنا شوید.

1.کمپرس گرم و سرد

هنگام درد، استفاده از کمپرس گرم و سرد ممکن است بسیار مفید باشد. این کمپرس‌ها فاقد عوارض جانبی طولانی مدت هستند که ممکن است مصرف داروها به همراه داشته باشند. کمپرس گرم برای بهبود خشکی مفاصل و کمپرس سرد برای تسکین درد آن‌ها بسیار موثرند.

کمپرس‌ها می‌توانند درد عضلانی یا اسپاسم اطراف مفصل را کاهش دهند. لازم نیست که از وسیله خاصی برای این کار استفاده کنید. به راحتی می‌توانید از یک حوله گرم یا سرد به عنوان کمپرس برای مفاصل خود استفاده کنید.

درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل

2. ماساژ

طبق گفته بنیاد آرتروز ، ماساژ منظم ماهیچه ها و مفاصل می تواند به تسکین درد ناشی از آرتریت کمک کند. اگر این ماساژها با روغن های طبیعی که جریان خون را در بافت ها بیشتر می کند همرا ه باشد تاثیر به مراتب بیشتری دارد.

کارشناسان معتقدند که ماساژ تولید هورمون استرس کورتیزول و ماده انتقال دهنده عصبی p که باعث درد می شودرا کاهش می دهد. ماساژ همچنین با افزایش سطح سروتونین به بهبود خلق و خو کمک می کند.

مطالعه ای در سال 2013 به بررسی تأثیر ماساژ بر مبتلایان به آرتروز پرداخته است :

محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه ماساژ سبک و گروه دیگر ماساژ متوسط ​​دریافت کردند. یک درمانگر آموزش دیده به هر یک از شرکت کنندگان در هفته 4 بار یک بار ماساژ داد. بعد از گذشت 4 هفته ، شرکت کنندگان در گروه ماساژ با فشار متوسط ​​، دردشان کمتر شده، قدرتشان بهتر  و دامنه حرکتی آنها در اندام آسیب دیده نسبت به افرادی که ماساژ سبک داشتند ، بهبود یافت.

در سال 2020 ، دستورالعملهای دانشکده روماتولوژی آمریکایی و بنیاد آرتریت خاطرنشان کردند که شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد ماساژ می تواند علائم آرتروز را کاهش دهد. با این حال ، ماساژ ممکن است مزایای دیگری مانند کمک به کاهش استرس داشته باشد.

درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل

3. ورزش

ورزش کردن با وجود مفصل های درد می تواند دشوار باشد. اما فعال بودن می تواند درد را در دویدن های طولانی کاهش دهد و حتی عضلات را برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر مفصل قوی کند. ورزش کردن یکی از تأثیرگذارترین درمان های بدون دارو برای کاهش درد و بهبود حرکت در استئوآرتریت زانو می باشد.

بهترین انواع ورزش برای آرترز از مقاومت جزئی، انعطاف پذیری بهبود یافته و برای ارائه شدن یک عنصر ایروبیکی استفاده می کنند. همچنین این ورزش تأثیرگذاری کمی را نیز با خود به همراه دارد. گزینه های موجود عبارتند از:

  • شنا کردن
  • تای چی
  • راه رفتن
  • یوگا

درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل

4.کاهش وزن

از دلایل بسیار مهم در آرتروز زانو و دیسک کمر اضافه وزن است. وزن تاثیر بسزایی در بدتر شدن آرتروز زانو دارد. چرا که وزن بدن روی پاها قرار گرفته است. فشار روی مفاصل باعث باعث تجزیه بافت غضروف شده و موجب بدتر شدن آرتروز زانو می شود .

درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل

5.آب درمانی

آب درمانی می تواند برای مبتلایان به آرتروز مفید باشد. آب بدن شما را مقاوم می کند ، که به افزایش کیفیت ورزش کمک می کند. در عین حال ، شنا کردن ، به کاهش وزن بدن کمک می کند و فشار بر روی مفاصل را کاهش می دهد.

یک بررسی علمی در سال 2015 نشان داد که افراد مسن با آرتروز زانو که از آب درمانی استفاده کرده اند به مزایای زیر دست یافته اند :

  • کاهش چربی بدن
  • بهبود هماهنگی
  • بهبود حرکت
  • بهبود روحیه و کیفیت زندگی

شرکت کنندگان همچنین کاهش درد آرتروز(هرچند موقت) را تجربه کردند. برای تسکین درد مداوم ، محققان توصیه های فعلی را برای انجام 40 تا 60 دقیقه ورزش آبی سه بار در هفته پیشنهاد می کنند .

معرفی یک داروی بسیار موثر شناخته شده که در خارج از ایران بسیار محبوب تر از ایران است. و توانسته جوایز بین المللی زیادی را کسب کند

برای درمان قطعی آرتروز و پوکی استخوان دارویی را به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به صفحه آپارات ما مراجعه کنید خواهید دید که بسیاری از هموطنان عزیزمان از این دارو استفاده کرده اند و از آنجا که این دارو یک داروی کاملا گیاهی بوده و بدون عوارض توانسته رضایت ایشان را به خوبی جلب کند و همه این عزیزان از تبلیغ کننده های محصولات ما هستند. دراین نوشته قصد داریم که شمار را با بیماری آرتروز و پوکی استخوان آشنا کنیم و یک داروی موثر در درمان قطعی آرتروز و پوکی استخوان به شما معرفی کنیم.

داروی پوکی استخوان و آرتروز کاژوا

599000تومان

  • یک داروی غضروف ساز قوی که می تواند جایگزین مناسب برای قرصهای آمریکای باشد.
  • مفید برای رماتیسم مفصلی، ترمیم سریع شکستگی استخوان، دارای مدال نقره کشور ترکیه و کویت

 

درمان قطعی آرتروز و پوکی استخوان

پکیج دارویی پوکی استخوان کاژوا

خواص داروی پوکی استخوان کاژوا
درمان آرتروز ( ‌ساییدگی مفاصل و تخریب سطح مفصلی )
درمان پوکی استخوان
درمان و ترمیم نکروز
درمان و پیشگیری صدای مفاصل
درمان درد و محدودیت حرکت در مفصل
درمان صدای مفاصل (تق تق زانو‌ و دست و …)
درمان کمر درد و دیسک کمر
درمان زانو‌درد و ورم و التهاب زانو
درمان آرتریت روماتوئید (التهاب مفصلی)
درمان استئوارتیت ( شایع ترین نوع آرتریت ) التهاب مفصلی
درمان شکستگی استخوان و تسریع در جوش خوردگی‌ استخوان ها
درمان و موثر در کنترل دیسک کمر و گردن
عالی ترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
برترین جای گذاری برای قرص های آمریکایی
موثر و مفید برای رماتیسم مفصلی به علت ماده ی موثره ی ضد التهابی قوی

داروی غضروف ساز قوی

برای مشاوره در مورد درمان خانگی آرتزوز و درد مفاصل با شماره ۰۹۳۰۰۶۶۰۳۸۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این نوشته می خوانید:

سبد خرید
فروشگاه